onsdag 23 september 2009

Onsdag morgon



Satt och chattade med sonen Pierre och Kerstin från peppisarna till sent. Kom inte i säng förrän klockan visade på lite över midnatt. Hade tänkt läsa lite i sängen men kände att det var dags att släcka lampan. Kerstin och jag chattade om vår förestående resa med X2000-tåget till Stockholm och våra platser i olika vagnar. Får väl se hur vi kan sammanstråla och då även med Helena och Jessica.
Av Pierre fick jag min nyfikenhet stillad över bl a eventuell restaurangvagn och andra praktiska detaljer under resan (han är ju lokförare på SJ :-)).

Nu är det onsdag morgon, mulet och några få solstrimmor försöker leta sig igenom molntäcket. Tvätten hänger ute sedan igår och antingen torkar den väl helt ute eller så får det bli en runda i torktumlaren.
Har ätit stora, odlade blåbär med grekisk yoghurt och krossade linfrön till frukost och till det en mugg svart kaffe. Väntar och ser om någon av doktorerna mailar tillbaka till mig idag.


Nej, nu håller småpysarna på att riva skrivbordet och datorn!!! De har ätit och fått massor med energi och härjar för fullt. De verkar inte särskilt pigga på att gå ut när det blåser för mycket, men annars är det jättekul att jaga löv och klättra i träd ;-). Snart kommer de att somna i soffan och se helt avsvimmade ut

Jag skall i alla fall städa kattlådorna nu och diska, se´n får jag se vad dagen bär med sig.

Inga kommentarer: