söndag 6 mars 2011

Cruisefasen dag 35 - Proteindag

Solen skiner så vackert ute men det är en bitande iskall vind och inte alls skönt. Var bara ute i trädgården som hastigast och fotade de första snödropparna och tuppen som fortfarande befinner sig hos oss. Den verkar totalt hemmastadd och bryr sig inte ett dugg om katterna.



Nästan hela dagen har jag häckat i soffan framför TV:n och följt Vasaloppet, 5-milen i Holmenkollen och skidskytte från Ryssland, på kvällningen även friidrotts-EM inomhus i Paris, där det blev ett brons i damernas höjdhopp. Vasaloppet fick en oerhört spännande upplösning ända in i mål och segrade gjorde Jörgen Brink för andra året i rad. Bravo!!! Kvällens program = Solsidan och Wallander/Prästen.


Frukost: Yoghurt, havrekli, linfrö, kanel, kaffe
Lunch: Rökt lax, omelett
Mellis: Linessa fruktkvarg 0,2%
Middag: Kyckling, keso, feferoni

4 kommentarer:

Unknown sa...

Låter som en skön helg, tycker jag!
mvh Kin@

Fiffi sa...

Hittade hit via dukanforumet, bra blogg! :O)
Jag är inne på den 2:a dagen i attackfasen, inga problem men det jag tycker verkar vara jobbigt är att man inte får äta grönt varje dag sen i den 2:a fasen men men.. Jag kanske kör 5/5 får se..
Ha en fin dag!

Lovis sa...

Kin@: Inte helt fel med en "slappehelg" nån gång ;-)

Fiffi: Tack och skoj att du gillar min blogg. Kul att vi blir fler och fler dukanare. Just nu kör jag 5/5, innan tog jag varannan dag men tyckte det blev så "hattigt". Du får prova dig fram och se vad som passar dig bäst.

Amonazon sa...

Hej, vad avis jag blir på snödropparna, hoppas våra snart tittar fram, men det är mycket snö fortfarande där mina växer.
Angående dina funderingar på Linessa fruktkvarg.
Det borde väl vara samma restriktioner som med fruktyoughurt, alltså att 2 små förpackningar om dagen är tillåtet.
Försökte hitta näringsinnehåll på nätet och det verkar som om den innehåller 14% kolhydrater, vilket är lite högre än Arlas fruktkvarg (9%) som å andra sidan är fetare.
Om du tycker om den och den inte påverkar din viktnedgång så tycker jag du ska fortsätt äta den.