onsdag 16 mars 2011

Cruisefasen dag 45 - Proteindag

Kylig morgon med frost igen, men man har lovat sol under dagen. Igår var jag "försökskanin" till vår nya undersköterskeelev. För första gången skulle hon ta venprov på en levande människa, hade bara provat på en docka i skolan. Hon var jättenervös och lite darrhänt, men det gick hur fint som helst i arm nummer två. Jag brukar ställa upp som "provdocka", är ju bästa sättet för de nya att lära sig. Kollade samtidigt mitt blod och kan konstatera att jag har utmärkta värden, Hb 143, blodsocker 5,1 och CRP <8. Skall bara kolla blodtrycket också. Jag tycks må vääääldigt bra av dr Dukans mat ;-)


Börjar 7.00 idag och slutar 16.30, måste handla på hemvägen för både keso, yoghurt, ägg etc börjar sina i kylen. Om jag är lat och bekväm handlar jag på COOP här vid jobbet, annars blir det en tur till Lidl i Åstorp.


Frukost: Yoghurt, fruktkvarg, havrekli, linfrö, kaffe
Mellis: Yoghurt, fruktkvarg, havrekli, linfrö, te
Lunch: Rökt lax, rödlökskeso
Middag: Köttfärsröra

5 kommentarer:

Amonazon sa...

Tufft av dig att ställa upp som försökskanin, men så jättebra för dina elever.
Jag har som patient råkat ut för nybörjare, vilket varit traumatiskt både för mig och dem, eftersom jag tydligen är svårstucken.
Jag ska också fylla på förråden idag, lite kris när youghurten sinat, är nog beroende, får abstinensproblem när jag inte får MiniYoggi till mellis.

Lovis sa...

Mmm, man har liksom kommit in i ett Dukantänk som är svårt att slippa undan ;-)
Måste också tala om att jag gillar dina "ordspråk" för dagen

Amonazon sa...

Hej, Arla har en Apetina Fetaost på endast 3%.
En burk med en massa små söta tärningar som ligger i en lag.

Amonazon sa...

Ibland är jag så hjärndöd, jag skulle ju skriva vad youghurten hette. Den fettfria grekiska youghurten heter Total 0% av märket FAGE.

Lovis sa...

Tack, det är inte bara du som får hjärnsläpp ibland!!! Vet inte vad man skall skylla på ????