måndag 1 augusti 2011

Måndag morgon bjuder på ett strålande väder och redan mycket varmt, så trevligt att vara ledig idag.
Ett litet tillägg till nattens inlägg: Yngste sonen hade skickat ett grattis-sms vid halvtiotiden, men som vanligt ligger min mobil i en väska i köket och jag hade naturligtvis inte hört det. Jag upptäckte det först till morgonfikan idag. Tack min vän!

Har en maskin med lakan och handdukar på gång, bör vara klart att hängas ut alldeles strax. Idag skall det också införskaffas en ny spånskiva, 60x90 cm, till skafferigolvet, den gamla har gjort sitt. Kanske Lantmännen i byn kan fixa det, annars får det bli Woody, Beijer eller liknande. Om det inte varit mitt i semestertider och massor med turister överallt så skulle en tur till antingen Helsingör eller Hallands Väderö sitta fint, men jag avskyr trängsel. Kanske en tur till Boarpsladan som har så fräscha grönsaker, hmmm får se, det kanske (bara?!) blir en härlig dag hemma. Sonen skall hjälpa mig att byta en lampa på bilen, lampan sitter "pilligt" till med batteriet i vägen, det skall även bytas några gummiupphängningsringar till avgassystemet, köpte dem redan för ett par veckor sedan.

I förrgår när jag klippte gräset upptäckte jag att vi har vildhallon vid dammen, var i hela fridens dagar kommer dom ifrån? Pyttesmå, inte så många men jättegoda. Baksidan är nu så överväxt att vi behöver en röjsåg, undrar vad en sådan kostar? Annars får jag be sonen om hjälp, han skall ju ändå komma och kapa häcken där med motorsåg!!

Nix, nu blir det till att hänga tvätt, ta en påtår och sen får vi se vad som händer. Ha en underbar dag alla!

Inga kommentarer: