söndag 4 september 2011

Sund Söndag

Underbart sommarväder idag med sol, 27° och lätt bris. Åkte ut till havet och gick 1,5 timme på sandstranden, härligt! Pratat med yngste sonen i telefon, s k social call, som alltid lika trevligt. För övrigt har jag bara njutit av att vara ledig och ute i indiansommarvädret. Klippt gräset som fortfarande växer snabbt. Kände mig sugen på mer aktivitet så jag tog ett pass på 20 min på motionscykeln  framför TV:n, såg bl a "Hemsöborna" med revygänget från Vallarna i Falkenberg. I morgon är det vägningsdax............

Frukost: Miniyoggi, havrekli; linfrö, kanel, kokt ägg, kaffe
Mellis: 40 gram cashewnötter
Lunch: Rostbiff, feferoni, 2,5% tzatziki (Nettos)
Middag: Räkor, lax, keso, kokt ägg

Får se om det blir någon morgonpromenad i morgon bitti, skall nämligen lämna bilen i Ängelholm klockan 7 och äntligen får reparerat vänster bakdel där jag blev påkörd 20 juni. Så lång handläggningstid hos försäkringsbolagen, månne beroende på semestertider, eller..........sedan blir det att hasta vidare i hyrbil till jobbet, börjar 7.30. Nu är det sängdax, 23.30, och jag säger natti, natti.


1 kommentar:

Amonazon sa...

Nu såg jag dina flikar, de måste vara ganska nya, eller jag har i alla fall inte sett dem förr.
Ser att du verkar uppskatta några av mina recept, det är kul.
Det var väldigt vad länge du fick vänta på lagning, men du verkar ju i alla fall ha kunnat använda bilen under tiden.