fredag 12 augusti 2016

Lite senare....

.....kan jag sammanfatta dagen som så att jag har varit "klistrad" framför TV:n och OS förutom ett par tupplurar emellanåt. Klockan är nu runt halv elva på kvällen och det är snart dags för en lur igen innan det sätter igång igen med simningen vid halvtresnåret.
Klockan åtta i morse åt jag lite soppa från ViktVäktarna och vet inte om det var kvällsmat, frukost eller lunch eftersom jag vänt upp och ner på dygnet totalt. Det smakade i alla fall jättegott och den var ganska starkt kryddad.

Runt klockan två åt jag igen och då blev det kassler, grönsaksbullar (frysta från Ikea) och lite grekisk yoghurt med sweet chilisås i. Nu, för bara en stund sedan gjorde jag en grekisk sallad med fetaost och kalamataoliver i så nu känns det bra med en vilostund.

Vet inte vad som flög i min söta, snälla lilla Nicke i kväll. Förmodligen blev han jättesur för att han inte fick ligga i mitt knä när jag puttade ner honom på filten i soffan. Han blev jättearg och högg och klöste mig i höger arm där jag nu har ett rejält sår på ovansidan och lite fler mindre sår och skråmor runt om. Det har hänt två gånger förut, men då när jag föst väck honom i sängen. Jag blir vansinnigt arg och skriker på honom och sedan åker han ut. Det verkar som han förstår att han gjort fel. Just nu är både han och Pelle ute. Nåväl. jag förlåter honom och släpper in dem när de vill och hoppas slippa infektion och penicillin. Doktorn vill alltid att man söker hjälp efter kattbett, men jag avvaktar, är också välvaccinerad.
Så här söt och snäll var han innan vi blev "osams":







Inga kommentarer: