torsdag 1 september 2016

Fortsättning följer...

Nä, det har inte blivit någon promenad ännu och det har mulnat på riktigt rejält. Jag började klura på hur att ansluta min digitala kamera och letade efter manual på internet. Där står att CD-skiva medföljde och ja, var i hela fridens dagar har jag gjort av den. Herregud, kameran köpte jag 2007, tror jag. Började rota runt bland alla gamla CD-skivor men tji. Långt om länge hittade jag den i botten av en byrålåda där laddkabel m m låg. Nu har jag installerat CD:n och skall se om det fungerar, ser inte alls ut som på den gamla datorn. Måste ju säga att jag bytt dator sedan jag använde kameran senast...har förmodligen en nyare version av Windows också, jag är urkass på sådant här.

Se där, det fungerade men inte fanns mina bilder i Picasa webalbum utan i drop-boxen och inte blev de sorterade heller. Det får jag nog ägna en extra stund att fixa med senare. Innan har det också stått om jag vill tömma kamerans minne, men det gör det inte nu. Får nog läsa manualen som jag också hittade.


Matte har en konstig manick i handen...

Hmmm, det här verkar skumt!

Fina och många äpplen i år men en halv skottkärra full åkte ut på åkern. 


Inga kommentarer: