måndag 27 februari 2017

Go´kväll

Här kommer en liten uppdatering så här på kvällskvisten innan det blir dags att krypa till kojs. 

Vid tolvdraget gick jag ut på en promenad som blev längre än planerat, 7,6 km i det närmaste. Av och till duggregnade det och blåste gjorde det mest hela tiden, men det var +7° och jag var nöjd när jag kom hem. 


Vattnet står högt i Pinnån vid Norrekrok



Lunchen idag blev lite sen och jag fixade snabbt en omelett och till det lufttorkad skinka, gurka och tomat.


                                                

På eftermiddagen pratade jag med en väninna via "Zoom", något liknande Skype och nytt för mig. Lite svajig förbindelse emellanåt och i morgon fortsätter vi sessionen. Under tiden tyckte Nicke katt att matte var förfärligt tråkig så han tog sig en lur på skrivaren, där det är "bäddat" till honom. Fin utsikt genom fönstret att kolla på fåglarna utanför...när man inte sover.



Ja, ja, man kan ju vända på sig ibland...
Jag ringde till frissan idag och fick tid för klippning i morgon klockan 9.20, skall bli skönt. Receptionisten på nya jobbet i Ödåkra ringde och frågade om jag kan jobba där under påskveckan, men tyvärr, jag har redan lovat jobbet i Ekeby att ta den veckan. Oj, vad jag är populär, hihi...Det blir bra med lite extra inkomster med tanke på nya skorstenen, tandläkare, veterinär osv, nu vill jag inte ha fler oförutsedda utgifter. Hoppas det kan bli en slant över till någon resa framöver också. 

Smått irriterad på mitt aktivitetsarmband nu som tappar "synken" alltför ofta med appen, Vet inte om det är bandet eller appen som krånglar, men jag får "para ihop" dem rätt ofta. Hittills idag har jag avverkat 13.694 steg och det blir ju några till innan jag ligger i sängen. Nöjd med dagen!

På den här bilden var Pelle (överst) och Nicke 11 veckor, de blir 8 år i maj.



Inga kommentarer: