måndag 26 januari 2015

Regnet det bara öser ner....

En helt grå och regnig dag, det blir inte riktigt ljust på hela dagen, men det är ganska OK för jag jobbar heldag. Alltså blir det ingen promenad idag för det hinns inte med innan mörkret faller.
Äldste sonen fyller 41 år idag men jobbar kvällsskift så jag tänkte titta in till honom i morgon, men så fick jag byta dag och jobba i morgon på grund av kollegas mycket sjuka hund. Det känns helt OK för sedan är jag ledig ända tills på måndag och kan således hälsa på honom på onsdag eller annan lämplig dag :-)

Det var dags för vägning i morse och det blev -0,9 kg den här veckan. Lite besviken för vågen var snällare igår men måste ha ätit något olämpligt som ökat på tills idag. Höll mig inom kalorigränsen men kanske för många kolhydrater?? Idag har jag också hållt mig inom gränsen men stoppat i mig 3 stycken bondkakor, så himla onödigt, men gott ;-)
För övrigt blev det mest rester och dagens intag blev som följer:

Lunch: Rester av lax under skärgårdstäcke, se lördagen + groddmix
Mellis: 2 bitar mörk choklad >70 g = 10 g
Middag: Kalvsylta, blomkålsmos, rödbetssallad
Kvällsfika: 1 Allevo bar röda bär

Så här efteråt kan jag konstatera att jag faktiskt inte var hungrig utan bara sugen när jag åt Allevo bar och även bondkakorna känns rätt så onödiga. OK, höll mig inom gränsen och hade 99 kcal kvar i "budgeten" men det var onödiga kolhydrater :-( Skärpning nu, inte ge efter för suget!

Nu skall jag läsa en stund innan det är dags att släcka lampan och säga god natt. Tydligen blir det inte bättre väder i morgon men eftersom jag slutar 14.15 skall jag kränga på mig regnkläderna (om det behövs) och ta en promenad i dagsljus :-D


Inga kommentarer: