lördag 13 augusti 2016

Min lilla pälskling...




...antingen skäms för att ha bitit matte, eller blivit sur för att ha blivit utskälld. Nåväl, han lyser med sin frånvaro, tror han gömt sig ett tag. Jag har i alla fall tack vare snäll kollega fått hämta ut penicillin på apoteket. Rodnaden runt såren (nio hål) sprider sig och det ömmar lite här och där, så nu är väl risken för infektion förhoppningsvis över. Nu blir det en kur Amoxicillin 3x1 i tio dagar, bläää.

Har ätit kassler för tredje dagen och idag tillsammans med stekta champinjoner och grekisk yoghurt med sweet chilisås. Mätt och belåten nu...Regnet fortsätter satt strila ner i skurar av och till men det är ganska varmt och det blåser i alla fall inte. Börjar känna mig aningen trött efter all dygnsomvändning och lite sömn, hoppas kunna få ordning på det snart.

1 kommentar:

Bella50 sa...

Halloj Lovis.
Nu har jag lyckars bitta hit och kommer att titta in då och då.
Försökte lägga till dig i min läslista på iPAD....men misslyckades....har glömt hur.Fortsätter försöka.
Bra att du nu får pc. Jag har precis avslutat en kur emot Borrelia...för tredje gången.
Fortfarande stel i nacken...men har börjat fundera på om man kan få " padd-nacke" likaväl som " mus-arm...����
Ha det gott. /Bella��