måndag 15 augusti 2016

Sprucken planering...

Bildresultat för snoopy monday


Det blir inte alltid som jag tänkt mig! Idag hade jag planerat en städdag, framför allt på ovanvåningen behövs det en rejäl omgång, men vädret är fint med go´ värme ute och sol. Igår var det hyfsat väder också och då passade jag på att rensa lite ute i trädgården, knipsa vissna blommor, räfsa upp löv och nerfallna äpplen. Fick också ansa en förvuxen hagtornshäck lite grann, enbart för att komma åt balkongmattan som blåst ner tidigare, nu hänger den på tork.

Bildresultat för duane bryers hilda autumn 
Eftersom inte överföringen till grannens konto fungerade måste jag in till Klippan för att ta ut cash i bankomaten. Då skall jag passa på att handla lite på Netto och se om jag kan få en tid för klippning, vet inte riktigt hur mitt hår är, bara lurvigt och lockigt, usch! Behöver något mer lättskött och kort, vattengympan börjar om en månad ungefär då badhuset är färdigrenoverat. Nu tar det en "evighet" att blåsa håret torrt och inte blir det snyggt heller.

Min mage är inte alls kompis med mig sedan igår kväll. Vet inte om det beror på penicillinet eller magen. Frukosten igår var helt ok med ostomelett, men sedan kanske det blev lite för bra med fetaostgratinerade rödbetor, toppade med chili. Det var en stor portion och kanske blev det för svårsmält för nu lever verkmästaren i magen rövare. Skall nog försöka ta det lite lättare idag.

Nåväl, får se vad denna dagen för med sig, är ju ledig idag och i morgon och om vädret håller i sig behöver gräset klippas innan jag skall jobba resten av vecka. Är för all del ledig på förmiddagen (om jag vill, bestämmer själv) men då är gräset så vått av dagg, så det blir inte bra. Armen verkar läka bra, har bara lite ömhet och rodnad kvar. Märkligt nog känns det mest i det minsta såret, men det är kanske djupast.


Nej, nu är det hög tid att göra mig i ordning och köra in till "byn" och uträtta mina ärenden. 

Bildresultat för see you later alligator

Inga kommentarer: