torsdag 8 september 2016

Denna dag....


Är mycket nöjd med min dag hittills. Efter jag hängt tvätten ute körde jag iväg för att jaga rätt på ett par bra joggingskor (har börjat varva gåing med lite lätt jogging ibland). Hade tur och hittade ett pat jättesköna skor som bara väger 165 gram/styck och jag köpte till Memory foam-sulor och då väger skon 190 gram. Har precis varit ute och provat dem en runda och det känns jättebra.
 


 När jag köpt skorna gick jag in på Ica Maxi för att köpa kattsand och där hittade jag till vegetariska/veganska disken. Fann något som heter champinjonburgare med rökt paprika och tyckte det lät spännande, 2 paket för 40 kronor, x-pris. Tänkte ju på något att servera min veganske son med familj på gåsmiddagen i november. Två burgare à 100 gram i en förpackning, stekte båda till lunch men orkade bara en. Jag brukar aldrig köpa halv/helfabrikat, men den här smakade utmärkt och konsistensen var också helt OK. Jag intog den tillsammans med stekt potatis och morot (rest från igår) + chilibearnaise mixad sallad.

              
Nu är jag rejält svettig efter promenaden och skall ta en dusch. Åt en ölkorv i eftermiddags innan promenixen så jag är inte särskilt hungrig nu. Tänker att det kan bli keso, hallonkvarg och stekt kaneläpple och om det behövs för E%-en blir det vispad grädde också.
Hittills har jag avverkat 15,509 steg, men dagen är inte slut ännu och jag skriver nog inte fler inlägg idag.
Hoppas ni haft en bra torsdag och god fortsättning på kvällen.


                                          


                 

                                          

Inga kommentarer: