torsdag 23 mars 2017

Gårdagen

Jag var alldeles för trött för att skriva något om min dag igår kväll. Jag hade en sååå trevlig dag som började med spanskagruppen klockan 9.30, kan inte nog upprepa hur trevligt vi har det. Nu är det bara två gånger kvar innan vårterminen är avslutad. "Tyvärr" har jag ju inte direkt lärt mig något (har lite för bra kunskaper) men ett bra sätt att träffa nya människor att umgås med.

Jag hade tryckt ut ett recept från nätet på rödbetshummus och infärspicklade morötter som en kollega i Ödåkra lät mig smaka. Hon hade det till lunch med quinoa, broccoli, avokado och örtdressing och jag tänkte försöka mig på det. Dock upptäckte jag att jag saknade några ingredienser såsom sesamfrön, broccoli och avokado, så jag var tvungen att handla det. Jag får vänta lite tills avokadon har mognat, den är jättehård nu. Bild från Holy Greens hemsida, visst ser det läckert ut...

http://cooked.se/recept/eat-your-greens-med-ingefarspicklade-morotter-och-rodbetshummus


I stället för ovannämnda rätt åt jag en bit varmrökt lax med spenat, lök, vitlök och morot som jag fräste i rapsolja och åt det tillsammans med min egen tzatziki. Jättemumsigt! Första omgången tzatziki blev lite väl "rinnig" då jag gjort den på grekisk yoghurt med bara 2% fett, så den rundan lät jag yoghurten rinna av i ett filter först och då blev det perfekt. 

'

Klockan fem var det introduktionsmöte för nya PRO-medlemmar, men innan dess var jag på mitt däckhotell och bokade tid för att få på sommardäcken innan 15 april. Det var ett trevligt möte med många nya pensionärer närvarande. Styrelsen presenterade både sig själva och alla aktiviteter som erbjuds och det är många, bland annat vattengympa, stavgång, boule, canasta, resor, utflykter, handarbete, målning, studiecirklar för språk, släktforskning, dator/läsplatta/mobil-kunskap etc. 
Intresset för spanska är stort och jag skall leda en nybörjargrupp i höst och det skall bli jättekul. Den nuvarande "fortsättningsgruppen" har ju inte kommit så långt så jag kommer hänga på den för att se vad som händer i den gruppen också. 
Efter mötet tog jag en liten promenad till bilen, som jag parkerat en bit bort just med tanke på att få till lite flera steg. Det kändes som vår i luften och jag såg att det har börjat grönska i buskarna och det gör det även i mitt köksfönster där ärtskotten skjuter i höjden. 


                      

Strålande väder ute idag så det får bli en promenad trots min fortfarande ömmande häl, får ta det så lugnt. 

Inga kommentarer: