tisdag 21 mars 2017

Lynnigt väder idag

Idag har jag jobbat i Ödåkra och när jag körde dit i morse var det mulet, men sedan sprack det upp och solen visade sig. Det såg riktigt skönt ut. Men, när det var dags att köra hem klockan två kom det värsta hagelskurarna och störtregn. Förvisso regnade och blåste det rejält hela natten innan, det var riktigt svårt att somna, trodde taket skulle lyfta emellanåt och sov inte så gott. På vägen hem såg jag den vackraste klara regnbågen någonsin, försökte fotografera den men det var svårt inifrån bilen.
Några försök följer här:
           

Efter lunchen kom plötsligt chefen, Krister, in till mig och undrade om vi kunde prata ett tag och visst, det är klart vi kan. Han var lite orolig då han hade hört "att jag inte ville jobba där mer". Talade om för honom att så hade jag inte sagt utan att jag inte ville bemanna receptionen om jag inte hade möjlighet att sätta upp drop-in patienter till triagesköterska. Det finns en tidbok för detta men tydligen tycker inte sköterskorna att de har möjlighet att ta hand om detta. Jag sade i alla fall att jag trivs bra med personal och stället som sådant, men vidhöll att jag kommer att sätta patienter på triage. I morgon är det personalmöte och han skall ta upp problemet då och jag har nu "fått lov" att göra så som jag vill. Bra!! Det tycker också den ordinarie receptionisten och sekreteraren också, de har önskat detta länge och är glada att det kommer någon "utifrån" som fixar detta. Jag har också bokat in de dagar och tider jag vill jobba där i april, skönt!

Alltså, på grund av oväder har det inte blivit någon promenad idag heller. I stället gjorde jag en härlig kycklingpanna till middag där jag brynte ett litet kycklingbröst som jag strimlade, öste i salladslök, vitlök och burkchampinjoner och till sist en tärnad tomat. Kryddade med salt, peppar, rökt paprikapulver och dragon och åt det tillsammans med den tzatziki jag gjorde igår. Mums!


Nu är det kväll och jag har sett "Halvåtta hos mig" som sänds från Järvsö den här veckan. Massor med god mat lagas det. Har också hunnit med kvällskaffe och en ProPud blueberry muffin då jag var 

så sugen på något gott. 

Fortsätter se "Veterinärerna" nu och sedan får jag se om det blir TV eller läsning. En katt är inne och slöar i soffan och den andra väntar jag på, har kallat på honom ett par gånger men han har tydligen viktigare för sig än att hålla matte sällskap. 

I morgon är det spanskagruppen först och sedan skall jag besöka mitt däckhotell och beställa tid för omläggning till sommardäck snart. Klockan 15-19 är det happy hour på "Tanka" i Klippan så då passar jag på att "tjäna" 30 öre/liter och tankar upp bilen, fast jag har redan 3/4 tank full. Klockan 17 är det möte för nya medlemmar i PRO och tanken är att jag skall gå dit också, men får se hur det blir med det. 

Inga kommentarer: